KisújKÖR Szívességbank - Működési Szabályzat

Alapinformációk

  • A KisújKÖR Szívességbank szervezője az Effektív Közösségekért Egyesület; alapítója az Egyesület elnöke, Farkas Zsolt. Központja a "KÖR-iroda".

  • Alapítva: 2018

  • Működési terület: Kisújszállás

  • Elérhetőségek:

  • KÖR-iroda: 5310 Kisújszállás Petőfi u. 41.

  • weboldal: www.effke.webnode.hu

  • email cím: effke5310@gmail.com

  • facebook oldal: www.facebook.com/effke5310


Alapelvek

A jelen Alapszabályban foglalt alapelvek elfogadása és tiszteletben tartása minden tagnak kötelező. Az alapelvek a következők:

  • a KisújKÖR Szívességbank minden tagja egyenlő, senkit nem érhet megkülönböztetés, hátrány, sérelem etnikai vagy egyéb eredetű identitása miatt

  • mindenki rendelkezik olyan tudással, erőforrásokkal, értékekkel, amelyek a közössége javát szolgálhatják; aki nincs tudatában saját értékeinek, annak segíteni kell megtalálni azokat

  • a KÖR-akció egy bizalmon alapuló együttműködési forma; e tekintetben senki sem kötelezhető az együttműködésre, de a Szívességbank arra bátorítja tagjait, hogy szavazzanak egymásnak bizalmat és ezáltal szerezzenek pozitív tapasztalatokat


Mi is az a szívességbank?

A szívességbank az emberek olyan baráti csoportja, amelyben a tagok egymásnak alkalmi szívességeket (szolgáltatásokat és termékeket) nyújtanak ellentételezés nélkül. A tagok ilyen módon segítséget is kérhetnek a csoport többi tagjától.


Mik lehetnek a szívességek?

Szívesség lehet bármi olyan szolgáltatás vagy termék, használat tárgy, amelyet te fel tudsz kínálni alkalmi jelleggel. A keres-kínál listára az alapító hozzájárulásával kerülhetnek fel a szívességek.

Ilyen szolgáltatás lehet például:

  • fűnyírás / kerítésfestés / bevásárlás / gyermekfelvigyázás / korrepetálás / nyelvtanítás / varrás / önéletrajzírás / fuvarozás stb.

Példák szívességként felkínálható termékekre, használati tárgyakra:

  • kölcsönbe betonkeverő, utánfutó, sátor stb. / otthon termelt zöldségek, gyümölcsök stb. / kézműves termékek / szállás / használt ruhák, játékok stb.



Mik nem lehetnek szívességek?

Nem lehetnek a KisújKÖR Szívességbankban felkínált és keresett szívességek olyan szolgáltatások vagy termékek, amelyek jogi vagy erkölcsi szempontból kifogásolhatóak. Ennek megítélése az alapító feladata.


Hogyan küszöbölhetőek ki a visszaélések?

A KÖR-iroda vezet egy listát a KÖR-egyenlegekről; ez a lista minden tag számára elérhető, megtekinthető. Ez alapján követhető, hogy melyik tag mennyi szívességet vett igénybe és mennyit segített másoknak.

A KÖR-egyenleg idő alapú elszámolást tesz lehetővé, legkisebb egysége a fél óra. Szolgáltatások esetében egyértelműen a tevékenységre fordított idő kerül rögzítésre. Tárgyak, termékek esetén a szívesség nyújtónak kell megítélnie, mennyi órának felel meg a szívesség értéke (ha a KÖR-iroda ezt az értéket nem tartja reálisnak, módosíthatja azt a taggal egyeztetve).

A szabály az, hogy a szívesség igénybevételek óráinak száma legfeljebb 8-cal lehet több a szívesség szolgáltatások óraszámánál.

Ezért a KÖR-akciók előtt a szolgáltatónak mindig tájékozódni kell az igénybevevő KÖR-egyenlegéről. A szolgáltató saját elhatározásából dönthet úgy, hogy segít a limitet elérő igénybevevőnek, viszont ebben az esetben a szívesség nem lesz rögzítve a KÖR-akciók listáján.


Hogyan valósul meg általában egy KÖR-akció?

  1. A tag a keres-kínál listában megkeresi azt a szolgáltatást, amire szüksége van.

  2. A KÖR-irodától elkéri a szívességet felkínáló tag adatait (elérhetőség, KÖR-egyenleg).

  3. Felveszi a kapcsolatot a szívességet felkínáló taggal, aki eldönti, hogy eleget tesz-e a kérésnek. Amennyiben igent mond, megbeszélik a szívesség szolgáltatásának részleteit, időpontját, helyszínét.

  4. A tagok a szívesség megvalósulása alkalmával kitöltenek egy KÖR-akció igazoló lapot.

  5. Az igazoló lapot leadják személyesen a KÖR-irodában (vagy ha éppen zárva van az iroda, a postaládában hagyják), ezután rögzítésre kerül a szívesség és a tagok KÖR-egyenlege változik ennek megfelelően.


Hogyan lesz hosszú távon fenntartható a szívességbank?

A szívességbank működésének lényege, hogy a tagok a szívességeket nem valamilyen ellentételezés fejében nyújtják, hanem azért, hogy a közösség értékekkel gyarapodjon. A KÖR alapja a bizalom. A tagoknak bízniuk kell abban, hogy egy olyan közösséghez tartoznak, ahol ha segítséget kérnek egymástól, akkor azt meg is fogják kapni. Természetesen ez csak akkor működhet hosszú távon, ha a tagok lelkiismeretesen veszik ki a részüket a szívességek nyújtásában is. Minden szívesség növeli a KisújKÖR Szívességbank közösségéhez való tartozás értékességét.

A szívesség nyújtás korlátai

Egy KÖR-akció időtartama nem haladhatja meg a 4 órát, illetve egy tag szívesség szolgáltatásainak száma nem haladhatja havonta a 3 alkalmat.


Tagként van lehetőségem nemet mondani egy segítségkérésre?

A szívességbank tagjainak nem kötelező minden kérést teljesíteni, indoklás nélkül utasíthatják vissza a szívességkérő megkereséseket. Emellett lehetőség van a passziváltatásra is; aki tagságának passziváltatását kéri, azt az újraaktivizálásig nem lehet keresni KÖR-akciók ügyében.


Hogyan lehetek a KisújKÖR Szívességbank tagja?

Bármelyik kisújszállási (illetve környező teleüléseken élő) lakos lehet a KisújKÖR Szívességbank tagja, aki úgy érzi, hasznos tagja tudna lenni ennek a közösségnek. Ehhez egy tagsági nyilatkozat szükséges. A tagság nem jár semmilyen pénzbeli költséggel.


Hogyan szűnhet meg a Szívességbank tagság?

A Szívességbank tagság kétféleképpen szűnhet meg: kilépéssel és kiléptetéssel.

A tagok bármikor dönthetnek úgy, hogy saját elhatározásukból megszűntetik tagságukat. Ehhez a KÖR-irodában kell kitölteni egy tagság megszüntető nyilatkozatot. A kilépéssel a tag aktuális KÖR-egyenlege nullázódik. Visszalépésre a kilépéstől számított minimum 3 hónap elteltével van lehetőség.

A kiléptetésre olyan esetekben kerülhet sor, amikor a tag a KisújKÖR Alapszabályával összeegyeztethetetlen magatartást tanúsít valamely - a Szívességbankkal kapcsolatos - tevékenysége során. Amennyiben ilyen esetről szerez tudomást a KÖR-iroda, az ügyben érintett feleket egy közös megbeszélésre hívja. Ha bebizonyosodik az Alapszabály megsértése, a felelősök szóbeli figyelmeztetésben részesülnek. Az a tag, aki a szóbeli figyelmeztetés után bizonyosságot nyerően ismét Alapszabály-sértést követ el, automatikusan kiléptetésre kerül, tagságát a KÖR-iroda megszünteti és az érintett személynek újbóli jelentkezésre nem ad lehetőséget a későbbiekben sem.


A felelősség kérdése

A KÖR-iroda felelőssége a Szívességbank működésének megfelelő megszervezésére és aktivizálására terjed ki. A tagok közötti interakciók, KÖR-akciók során felmerülő esetleges bármilyen jellegű károkért kizárólag az érintett felek felelősek, nem felelős továbbá a KÖR-iroda a szívességként igénybevett szolgáltatások, termékek minőségéért.


KÖR-dokumentumok, amelyek segítik a Szívességbank működését:

  • Keres-kínál lista

    • Folyamatosan frissülő lista, amelyen szerepelnek az aktuális szívesség felajánlások és kérések. Egy tag több szívességet is kínálhat és kereshet egyszerre. A listán az alábbi információk szerepelnek:

      • tag neve / keresett szívességei / felkínált szívességei

    • Abban segít, hogy egymásra találjanak a tagok annak függvényében, hogy kinek mire van szüksége és ki mit tud felajánlani.

    • Ha kéréssel vagy felajánlással szeretnél felkerülni a listára, azt kétféleképpen jelezheted az alapítónak:

      • a facebook oldalnak írt üzenetben

      • személyesen a KÖR-irodában

    • A keres-kínál listát az alapító folyamatosan frissíti, meg lehet tekinteni a KÖR-irodában, illetve a facebook oldalon és a weboldalon is elérhető.

  • Taglista

    • A taglista a tagok közötti KÖR-akció létrejöttét segíti az előzetes informálódás lehetőségének biztosításával, az alábbi információkat tartalmazza a KisújKÖR Szívességbank minden tagjára vonatkozóan:

      • A tag neve és elérhetősége

      • Mióta tagja a Szívességbanknak

      • Aktuális KÖR-egyenlege

      • Hány KÖR-akciója volt szolgáltatóként és igénybevevőként

      • Értékeléseinek átlaga (a szívesség igénybevevője minden KÖR-üzlet során értékelheti a szolgáltatót különböző szempontok szerint)

      • Milyen szívességeket kínál és milyeneket keres

    • A taglista heti rendszerességel kerül frissítésre. Megtekinthető az irodában személyesen.

  • KÖR-akció igazolás

    • A KÖR-akció igazolás hivatott a legfontosabb információkat rögzíteni a megvalósult szívességekről.

    • Az igazolást a KÖR-akció teljesítésekor kell kitölteni a szívesség szolgáltatójának és igénybevevőjének. Ezután a szolgáltató tagnak le kell adnia az igazolást a KÖR-irodában (az is elegendő, ha az iroda postaládájába bedobja); így kerül rögzítésre a KÖR-akció, vagyis a felek KÖR-egyenlegei az igazolásnak megfelelően változnak. Az igazolás leadási határideje a teljesítéstől számított 30 nap, ezt meghaladóan elveszti érvényességét.

    • Az alábbiakat tartalmazza:

      • szívesség szolgáltató neve, címe, aláírása

      • szívesség igénybevevő neve, címe, aláírása

      • szívesség megnevezése, ráfordított idő

      • teljesítés dátuma

  • Tagfelvételi lap

    • A tagfelvételi lap kitöltésével válhat a jelentkező a KisújKÖR Szívességbank tagjává, illetve ezen a dokumentumon teheti meg a szükséges nyilatkozatokat.

  • Tagság megszüntető nyilatkozat

    • A tagság megszüntető nyilatkozattal lehetséges a Szívességbankból való önkéntes kilépés.

© 2019 EFFKE | Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el